....

Efter att varit vaken stortsätt hela natten så fortsätter vi med de !
Snart vaknar Nelly också och de känns som de blir hon stackarn som blir lidande av en trött mamma !
Hur fan ska man orka egentligen ???

Vara den perfekta mamman, ha tålamod och vara pedagogisk.
Vara den bra städerskan och  ha ett skinande och organiserat hem, samt tvätten tvättad och vikt i garderoben.
Vara den bra flickvännen och vara glad och trevlig.
Vara den bra vännen som hör av sig och träffar sina vänner .
Vara den bra kocken som styr upp god och bra mat.
Samt ta hand om sitt eget inte och yttre och inte förfalla helt !! 

Om bi byter ut ordet bra och sätter usel framför så har ni mig där !!!! 
Helst skulle jag vilja sätta ordet perfekt där men tyvärr !!! 

Hemmet ser ut som jag vet inte vad och jag orkar inte ta tag i de .
Jag har inge tålamod och känner mig inge glad .
Just nu känns de som jag skiter i allt som har med handling och mat att göra .
Jag skiter i att vara en bra flickvän för jag har inte ork till de.
Jag önskar jag kunde skita i mitt yttre och mitt innre ..
Eller jag önskar jag kunde skita i allt utan att känna en enormt press och ångest inom mig .
De ända jag inte kan skita i just nu är min roll som mamma .. 
Men ibland skulle man bara vilja låsa in sig i ett rum och gråta ..

Nu kanske ni förstår varför ja inte bloggat på länge !  




Kommentarer
Postat av: Ida

Allt måste inte alltid vara perfekt! Lite skit i hörnen, oreda i garderoben är väl inget, ibland orkar man inte borsta håret, höra av sig till alla och laga den perfekta maten. I slutändan är det enda som är viktigt är att man får vara frisk och man får se till vad man har och uppskatta det inte sträva mot något som uppfattas som perfekt!
Ta hand om dig och din familj istället för att ödsla energi på att oroa dig för vad andra tycker och tänker :)
Kram på dig

2013-11-04 @ 12:02:39
Postat av: Evelina

Det handlar om prioriteringar. Detta låter otroligt egoistiskt.

Svar: Egoistiskt ?
Sen spelar de ingen roll hur mycket jag prioriterar när orken inte finns känns de som .
Marie Erica Jönsson

2013-11-04 @ 17:18:46
Postat av: Anonym

Men du har väl en sambo? Inte kan väl allt ansvar ligga på dig, då förstår jag att det blir jobbigt!

2013-11-05 @ 10:20:50
Postat av: emelie

Man är ju två i ett förhållande/föräldraskap/ i hushållet senast jag checka läget.. allt kan ju inte ligga på den enes axlar o ansvar? Sen så kanske man inte ska jämförs sig så mkt med aLla andra o bry sig om vad alla andra kanske kan tycka..

2013-11-05 @ 23:08:11
URL: http://xemeliex.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0