Ångest ..

Fan, jag har en sån panik känsla inom mig som jag inte blir av med .
Jag hatar pengar..
Jag vet att man får prioritera osv osv ..
Och de gör jag ..
Jag är ingen människa som handlar kläder eller massa smink, jag går inte och färgar håret hos frisören, jag fixar inte naglar hos någon, jag solar inte solarium, jag har inga onödiga räkningar osv osv . Vad ska man då dra in på om man vill kunna göra allt sånt där ..
Verkar som folk kan köpa möbler, rusta, göra saker, resa osv osv osv ...
Jag får panik över alla pengar .!

Vi har köpt radhus, och självklart vill man ju rusta lite iaf .
Helst av allt vill jag :
Måla trappen upp vit
Tapetsera de lilla sovrummet uppe
Måla två väggar i köket samt göra en fondvägg
Tapetsera om en vägg i vardagsrummet.
Självklart vill ja göra massa mer saker men dessa vill ja göra först...

Vi har en bebis som kommer i juni, de ska köpas massor till den . De viktigaste är just nu:
Barnvagn
Bilstol
Lite kläder
Skötbädd
Bärsele
Allt är typ köpt av dessa men de är massor med mera som behövs .

Möbler till radhuset , möblerna vi har nu är mina gamla som varit med om x antal flytter .. Sägen går typ inte att ta isär engång till då den är gängpaj..
Lika så matsalsbordet så de behövs också nytt ...

De blir vår, Nelly byter storlek och behöver vårkläder ... Vad mer behöver ja skriva !?

Kläder till mig känns som prio typ längst ner på listan.. Men är inte så jäkla kul när allt sitter som skit .. Men va gör de liksom.! :)

Som sagt de är bara pengar och materiella ting men ändå .. De går ändå och betynger en även om man vill eller inte och man kan inte skita i allt .. För de är verkligheten ...

Pricken över i är väll att ja blir sjukskriven om cirka 17 dagar !!! Jeeje :)

Nu ska neggo ta och lägga sig . Men alla dessa tankar kommer när man ska lägga sig .. Och denna rejäla klump i magen ...

Gonatt .!


Kommentarer
Postat av: en trogen läsare

man kanske ska vänta med att skaffa ett andra barn, då ett större boende kanske inte behövs heller och på så vis hinner spara ihop till en budget :)

Svar: Så kan man också se de ..Men självklart så kommer allt lösa sig men jag vill köpa allt på engång ..
Och de förstår väll jag också att de inte går :)
Sen har vi sparade pengar, men hur mycket ska man ha sparat ihop innan man skaffar barn? Sen bestämmer man tyvärr inte när man ska bli med barn,.. De kan ta dagar, månader och år att bli med barn :)
Nu vart de så att allt vart påengång för oss emn självklart kommer de gå men man kanske inte kan rusta allt direkt och ha värst rummet klart tills barnet födds . men jag lovar att de kommer må lika bra för de :)
Marie Erica Jönsson

2013-01-29 @ 18:48:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0