Usel ...

De är just va jag känner mig, en usel mamma.
Sen jag börja jobba denna skiftgång känner jag mig otroligt dum mot Nelly.
Hon har börjar sovit sämre, ropar jämnt efter mamma eller pappa, släpper mig inte ur siktet när jag är hemma osv osv osv. Denna känsla är hemsk. Jag räcker inte till. Jag vet att man måste ha ett jobb, jag vet de. Självklart sätter jag allt annat åt sidan för min dotter, men hur mår jag då ???
Just nu är de inte bara träning jag syftar på, fast de är en stor del. Jag mår bra av att träna. Mycket bättre än va jag gör när jag inte tränar.
Imorgon ska jag och Andreas äntligen göra något tillsammans och Nelly ska sova borta..
Jag har så grymt dåligt samvete över de. Jag vet att hon får de super hos sin farmor. Men de känns som jag lämnar bort henne för mycket. Sen har jag 5 nätter på rad och andreas jobbar också så hon lär sova borta dom också.
Så går jag ut istället för att vara hemma med min dotter. ???? Hur tänker man då?
Hon är de mest underbaraste som finns på denna jord, men jag räcker inte till......
Hur gör man???

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man måste få "ensam tid" som föräldrar för att orka med att vara en bra mamma o pappa. Man gör så gott man kan, man kan inte göra något mer än så.

2010-10-22 @ 09:42:10
Postat av: Anonym

Dottern och jobbet i första hand träning sist när hon mår som hon mår så kanske du kan ta tag i träning igen då hon börjar bli bättre. Var så mycket som möjligt med henne =)

2010-10-22 @ 09:45:21
Postat av: MuM

För det första så kommer Nelly ha det kanon hos farmor, och så mycket är ni inte borta från henne hon sover mycket av den tiden som ni kommer att vara borta ikväll.Jobba måste man göra och Nelly kommer snart in i dagis tiden, då kan ni börja köra träning igen, helt OK att hela familjen måste må bra och det där dåliga samvete måste du jobba med.

Men ta ett snack med era chefer nere påOvako det är INTE rimligt att jobba som du gör, kolla med facket och allt. Syns i kväll

2010-10-22 @ 09:55:16
Postat av: Marre

Jag tycker att du är en toppenmamma ! :D

2010-10-22 @ 10:01:49
URL: http://marieeks.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med Mamma Marie! Det är inte rimligt att jobba som ni gör! Kämpa på! Hoppas ni får det super på eran dag! Tänker på er! Kram!

2010-10-24 @ 15:00:49
URL: http://malinklein.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Klart du skulle orka vara med på crossfit träningen!!!

Alla kör på sin nivå och du kan bara förbättra din egen tid =) Du får gärna komma och vara med om du vill.. Du skulle nog gilla träningsformen.



Det är runt 10-15st som är med och vi kör i Storvik vid Västerbergfolkhögskolas gymnastiksal.



Det är bara att komma förbi om du vill och kan..



KRam

2010-10-24 @ 17:00:46
URL: http://fysisk.blogg.se/
Postat av: sanna

men för sjutton :)

Alla föräldrar behöver lite kvalitetstid, det gör att man blir bättre föräldrar. Träningen håller ju inte på hela dagarna och arbete behöver man ju.

Du är inte dålig för det. Det går över.. Samvetet spökar såklart men alla räcker inte till jämt. Man gör så gott man kan och det är det som räknas!

2010-10-24 @ 20:01:37
URL: http://www.metrobloggen.se/sansan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0