Till och börja med,..

Ät inga bär i början.
De har jag lärt mig.
Kanske ibland men inte varje dag!
Nu va de sagt med.

Till frukost idag vart de en omelett med riven ost,kalkon och tomat.
Tyvärr fick jag inte i mig allt :(
Vart på tok för mycket.
(där lärde jag mig en till sak)
Vart kaffe till de.



Mellanmål: Turkisyoughurt och bär. :(

Till lunch gjorde jag en super god grejj på tonfisk.
Tonfisk,tomatpure,sweetchili,salt och vitlök. Otroligt gott.
Till de hade jag en grönsallad,ägg.mayonäs.cream frachie och en babybell :)



Mellanmål : 1 Avokado

Till middag åt vi nå super gott :)
Stekte lite fläskytterfile (bara lite snabbt), la de sen på ett fat.
Sen stekte jag paprika och champinjoner.
Sen i med grädde,cream frachie,vitlöks cream frachie,tomatpure och salt.
Sen la jag köttet så de fick bli klart där i när de puttrade.
MUMS.
Till de hade jag kokta grönsaker (Blomkål och broccoli) samt en grönsallad,fetaost och oliver.



Dagens träning vart :Gymet. Biceps,triceps och bröst.
Spinning 60 minuter :P

Nu ska jag ta och lägga mig på soffan och kolla fotboll.
Först ska jag slänga i lite färg i huvudet och duscha.
Sen så.
Kanske slinker ner lite nötter.
Men just nu är jag inte sugen på de.
Andreas han ska äta jordgubbar och grädde han.
Men samvete låter mig inte äta de eftersom jag redan ätit bär idag . SUCK!

Ne ... Lite nytta nu.

Hej hej!


Kommentarer
Postat av: Sansan

bär och frukt ska man inte äta om man är överviktig men du kan ju äta varje dag utan att ha ångest =)

2010-07-07 @ 21:05:15
URL: http://www.metrobloggen.se/sansan
Postat av: Mathilda

Vad duktig du är Erica! Och nej, du är inte överviktigt men skippa bären tills du har kommit igång och du har kommit förbi den jobbiga perioden.Övergången är ingen dans på rosor, kom ihåg det. Du ska bli kvitt ett beroende. Visst kan du unna dig bär men inte 1 dl varje dag(nu första veckorna) om du förstår vad jag menar:) Och inte heller på tom mage.Gärna efter en fet måltid som jag nyss berättade på sms:p Du kommer snart inse att du inte bara gör det här för vikten, för du är inte överviktig. Du kommer märka en sån enoooorm skillnad i det vardagliga livet, tro mig:) Haha, vi kommer bli tajt efter det här du och jag Jönsson!

2010-07-07 @ 21:22:14
URL: http://martamathilda.blogg.se/
Postat av: råkade snubbla in bara

hm.



på vilket sätt skulle denna "diet" kunna förändra det vardagliga livet annat än kring vikten?



jag har bara råkat snubbla över denna blogg, men fastnade lite när jag såg diskussionerna kring mat och vikt och blev lite chockad när jag läste "Mathildas" inlägg om bär.



va tusan. bär! det är väl bara att äta kvinna.



hjärnan behöver socker och kolhydrater för att fungera. det är möjligt att man minskar i vikt om man drar ner på kolhydrater, men varför är det så viktigt?



Det är väl bättre att hitta en balans? En vettig balans där du inte behöver gå omkring och tänka på vilken mat du ska och inte ska äta hela tiden.



låter ju hur stressigt som helst. uscha. nä fy, ät det du gillar och fokusera på något annat roligt istället.



2010-07-07 @ 21:50:03
Postat av: Mathilda

Jag skulle kunna starta en lång diskussion ang " hjärnan behöver socker och kolh för att fungera" Men jag skippar det. Blir bara frustrerad, haha. Bloggen skulle snabbt förvandlas till ett diskussionsforum:p

Du bestämmer själv över din egen kropp Erica. Huvudsaken du mår bra:) Men ska man ge lchf en chans så lär det vara rejält och ordentligt gjort! Annars blir det kattskit av allt och man inser inte skillnaden på socker och fettdrift.

Vi människor är inte vegetarianer, vi är köttätare. Våran huvudsakliga föda är inte spannmål. Vårat släkte har funnits på jorden väääldigt länge och vi har inte brukat jorden speciellt länge om man jämför med våran existens. Potatisen kom till sverige nån gång på 1600-1700-talet om jag inte minns fel. Det är 300-400 år sedan? Nu ska jag sluta:P

2010-07-07 @ 23:12:58
URL: http://martamathilda.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Hjärnan behöver ej kolhydrater i kosten för att fungera, det den behöver är glukos (blodsocker)

Äter man inte kolhydrater producerar levern glukos utav fettet. Hjärnan vill absolut inte att blodsockret åker "berg&dalbana" hela tiden som det gör när kosten består till största del av kolhydrater!

Äter man enl Lchf så har man hela tiden ett stabilt blodsocker utan svängningar och mår därför därefter!

Eftersom kroppen ej använder glukos som primär energikälla kan man heller aldrig få för lågt blodsocker vid tex träning, vilket heller inte är så dumt :P



2010-07-07 @ 23:24:18
Postat av: Mathilda

En sak till bara.

"på vilket sätt skulle denna "diet" kunna förändra det vardagliga livet annat än kring vikten?"

Den här kommentaren trodde jag först inte va sann när jag läste. No offense:)

Kvinnor som inte kan få barn har blivit hjälpt. Diabetiker har slutat med sina insulinsprutor osv.

Min sambo som har psoriasis över hela kroppen har blivit av med sina problem.

Listan är lång:p

För vissa börjar det ofta som en diet, men går sedan över till en livsstil. Det är inte så att du bara rasar i vikt, går ner till det inte är något kvar. Kroppen känner själv av sin idealvikt. Jag förespråkar lchf för att jag har stora problem med akne tex. Med en lågkolhydratkost blir jag bättre:) Jag är 160 cm lång och väger 54 kg. Jag behöver inte gå ner i vikt och inte gör jag det heller! Men jag mår toppen när jag är strikt och mina problem kanske jag kan bli kvitt i framtiden.

Gå gärna in på http://www.kostdoktorn.se/ och läs lite!

2010-07-07 @ 23:27:08
URL: http://martamathilda.blogg.se/
Postat av: råkade snubbla in bara

okej, okej. jag är med. kosten är säkert hälsosam och bra på många sätt, men jag tror i alla fall att livet blir roligare om man får ta ett bär lite då och då.









2010-07-08 @ 07:50:23
Postat av: Mathilda

Man får absolut ta bär då och då:) Men det viktiga med lchf är att man kommer igång ordentligt från första början! Det är bättre att vara stenhård i 2 veckor ist för att vackla i 2 månader.



Jag vet att det låter hårt när jag tipsar om att minska ner på bären. Men, när du har kommit igång Erica så är det inge konstigt alls att ta en bit choklad eller något du gillar:) Du lär bara komma förbi den hör första och jobbiga tiden. Och det fixar du!

Kram

2010-07-08 @ 08:34:26
URL: http://martamathilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0