25 Januari 2009

Nu sitter jag ´hemma hos mamma.. Hon kollar på Bandy.. Tydligen VM final men vem bryr sig i bandy.. Har aldrig fattat mig på den sporten liksom...

Va hemma hos Lena och Staffan igår kväll.. Fika och prata.. I veckan ska jag och farmor lena åka till Valbo och handla till barnrummet..Iiiiiih som jag längtar..Kommer bli så bra.. Ska köpa dom stora möblerna så de är klart..Sen vänta men detaljerna tills man vet vad de är... HItta en fin lampa om de blir en tjej som jag vill ha på väggen ovanför sängen..En rosa blomma.. Men känns som vi börjar med stora möblerna denna månad så blir de barnvagn nästa och bilbarnstol nästa ändå.. Vill dela upp de så de inte kommer samma månad liksom.. Och vill inte känna någon stress sen .. Vill ta allt i lugn och ro...  Även fast de är ett bra tag emn som arbetslös tjänar man inte stora pengar..

Nu står de 3-1 till sverige..Hejja hejj.,, (som om jag bryr mig egentligen)


Men som de ser ut nu så blir de dessa möbler.. men kanske ändras när man kommer in och ser de.. Men denna serie blir de iaf... :) De är grundmöblerna i den lilles rum... :)

   

Bilbarnstolen blir någon av denna (vet inte rikigt färgen bara) :

    
Fast gillar nog sand färgen bäst... :) Känner jag nu.. :)



Vagnen blir mycket troligt en Baby Travel:



     

Såååå nu vet ni på ett ungefär hur vi ska ha de.,. :P Tyck gärna till om ni har nå erfarenheter om sakerna.. :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spelar det någon roll om du är arbetslös eller ej, har jag fattat det rätt så har du ju lejt bort betalningen till nära och kära.

2009-01-25 @ 20:11:25
Postat av: Erica

De är till att ha de bra vettu.. :) Folk som erbjuder sig vettu... :)

2009-01-25 @ 20:58:09
Postat av: Anonym

Behöver du/ni verkligen ha allt det där?

Fall inte in i "mammahysterin" där saker och märken är viktiga för det är ju "för barnets bästa". Eller? Jag menar, vad behöver ett spädbarn ha?

Skötbord är helt överskattade för att inte tala om fallrisken, bäst är handdukar på golvet.

Bilbarnstol och vagn kan ju va skönt att ha, å så vitt jag vet så är den vagnen en bra en:)

Jag skulle rekomendera att köpa en sittvagn med insats, men det är bara ett tips. Den räcker ju längre, för vagnarna är så fruktansvärt dyra.

Lycka till.

2009-01-25 @ 22:10:46
Postat av: Anonym

Håller med. Köp en sittvagn med insats. En liggvagn har man max 4-5 månader.. och på sommaren behöver bebisen en rymlig vagn där det kommer in luft. Tänk på att en vagn med 3 hjul är ostadig. När barnet blir äldre kan det inte klättra i och ur själv och så kan man inte lämna utan uppsikt. Köp en med 4 hjul, det finns svängbara framhjul på dem också.

2009-01-26 @ 07:22:10
Postat av: gabbe

HoHO!! de där möblerna köpte jag det var en serie på ikea inte så värst dyrt men det är fint ;D tänkte på bilbarnstol du ska ju ha i maj och då har nog våran tjej växt ur den vi har och du får gärna köpa den då? erbjudande kram

2009-01-26 @ 11:02:16
URL: http://gabriellahedlund.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja! Tänk om man kunde leja bort betalningen! .. Du har det mkt bra du syss .. ;)

2009-01-26 @ 14:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0