Tips

Känns som jag behöver alla tips jag kan få just nu .
Noel sover typ tio minuter sen vaknar han, sover tio minuter och vaknar ..
Då känner jag att de är inte ens någon ide att lägga sig och sova . Blir bara irriterad när jag måste resa mig ! 
Han gör såhär även om han inte är sjuk !
Varför så rädd för att sova liksom .?
Nu när han varit sjuk får han sova hur han vill men när han är frisk sover han inte mycket på dagarna . 
Eller ja tycker inte de är mycket .
Han vaknar ju mellan 4-5 på morgon så han sover 40 min-1 timme på morgon . Typ mellab 7-8 .
Sen sover han en timme lite senare .
Sen 40 min på em .
Han får aldrig sova efter klockan 16 .
Han lägger sig mellan 19-20 på kvällen .
Vad kan jag göra annorlunda ? 
Vill inte ha han uppe på kvällen heller då jag själv lägger mig nio .:) sen är de behövligt för mig och Simon att ha en timme tsm .
Någon som har några tips ? 
Vi ger han gröt typ vid sex sen får han välling då han ska sova i hopp om att han ska sova länge .!! 

Nu har jag stått och dragit denna vagn sen 4.14 så nu ger jag upp ! Han är vaken än ! 
 Men känns inte rimligt att gå upp runt fyra liksom, de är ju mitt i natta !! :)
Men nu vart de tyst i vagnen men vågar inte sluta dra den . 
Då hinner man precis slå ner rumpan i soffan så vaknar han .
Eller han har inte ens somnat han är vaken .!!!!!!!
Jag dör !!!

Kommentarer
Postat av: ...

Man märker att du från början gett med dig! Att inte ta upp han direkt utan ge välling och ligg ihop i eran säng och mys. Stryk på ryggen eller låret.. Och det viktigaste av allt! Ju mer du stressar upp dig ju mer orolig blir han! Andas lugnt, tala om för honom att "nu är det natt och då sover man"

2014-01-19 @ 12:23:51
Postat av: Catarina

Om ni har möjlighet låt Noel få sova i eget rum. Jag märkte på min egen son då han vara bebis och fick sova ensam att han sov mycket bättre. Han var bara 3 veckor gammal då han fick eget rum. Kan ju faktiskt vara så att Noel blir störd av er fast man inte tror det. Låt honom ligga och skrika/gnälla trots att det kan vara svårt att inte ta dom till sig och trösta men till slut somnar han säkert om. Det kanske tar några nätter innan det lugnar ner sig men försök att hålla ut. Mitt råd är i första hand att lägga honom i eget rum, det fungerade för oss hoppas det gör detsamma för er. Ska kanske tillägga att vi hade även en drygt två år gammal dotter då som just under denna tid fick flytta in i vårat sovrum och överlåta sitt rum till lillebror (vi bodde i en trerumslägenhet). Lycka till!!! Och tack för en bra blogg!

2014-01-19 @ 18:47:15
Postat av: mig...

De verkar som du har mycket som händer runt om kring dig. Du verkar ibland frustrerad och irriterad. Lägg ner allt annat. Träna på att bara vara. Och som den förra kommentaren sa. Stressa inte upp dig. Dom känner det direkt. Om man knuffar och bufflar drar vagn osv från början så vet ju inte bebisen annat än att de ska va så...

Men framför allt... Lugn.. Försök sänka kraven på dig själv. Så kommer nog ditt inre lugn tillslut..

2014-01-19 @ 19:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0