Tankar

Jag kom precis på en sak :) 
När jag låg nere i soffan och kände mig som en valross ..

Barnen är små en sån himla kort tid, jag ska ta vara på den tiden och bara njuta.
De är en kort tid av mitt liv .
Träning och kost hinner jag med senare när dom blir större och är trött på sin mamma och inte vill mysa med mig :)
Just nu sover jag extremt lite och väldigt dåligt .
Vill man uppnå de resultat jag vill med träning så kräver de betydligt mer sömn än vad jag har nu .
De kräver absolut en bättre kost och inte massa socker.
Men jag har varken tiden, orken, lusten eller pengarna till de just nu .
Mina pengar går de mesta till mina barn.
Vi äter inte dåligt nu de gör vi inte men den kan bli bättre :)
Jag menar inte nu att jag aldrig ska träna eller något sånt .
Jag har kommit på att jag måste sänka kraven på mig själv för de är inte rimligt i den position jag är i nu .
De får helt enkelt vänta :) 
Jag mår bara dåligt själv när jag inte uppnår målen, men vem bryr sig egentligen ?
Exakt, ingen..
Bara jag .

Jag ska träna som jag gör i daxläge, ända ändringen jag borde göra är sockret .
Men de kommer.
Ändringen jag ska göra är att jag inte ska må dåligt om jag inte tränar och inte må dåligt om jag äter något onyttigt .
De är mycket lättare sagt än gjort men jag ska verkligen tänka på de .
Tiden kommer då jag kan ta tag i träning  och kost . Eller jag kan de nu med men har inte orken. 
Man får ha ett steg i taget .
Så jag börjar med mitt tänk . 
Och inser att barnen är små en kort tid av mitt liv och att de är träningshets där ute i vårt land :) 
Ordet anorexi finns inte längre .
För nu döljer man de med strikt träning och kost .
Då är de hälsosamt :) 

Nu sova ! 

Tack och gonatt :) 

Kommentarer
Postat av: Mathilda

Kloka ord Erica.

2013-12-18 @ 23:25:24
URL: http://Martamathilda.blogspot.com
Postat av: Anna

Va bra att komma på det att barnen är små en sån kort tid, du har ju bara haft barn i 4 år:-o

Svar: Eller hur, bättre sent än aldrig ;) Som tur är tror jag inte Nelly lidit av de .
Marie Erica Jönsson

2013-12-26 @ 16:42:43
Postat av: 2-barnsmor

Håller med föregående skrivare Anna, tur om polletten trillar ner nån gång:-) huruvida Nelly tagit skada eller inte lär nog visa sig.

2013-12-27 @ 14:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0