Man ska inte vara så snabb ......

Man ska inte vara så snabb att döma andra.
Sen är man jävligt snabb på att uttala sig om saker man inte har en enda aning om.
Folk vill gärna lägga sin åsikt och kommentar även fast dom inte har ett skit med saken att göra.
Många är snabb att påpeka va som är rätt och fel, även fast dom inte har en aning .
Jag är själv väldigt bra på att döma folk, men tycker jag har blivet bättre med tiden att skapen en egen uppfattning om saker och ting.
Man ska inte döma folk om man inte är helt felfri själv, och de är nog ingen.
Jag vet att jag gjort fel, men blir rätt less när jag har folk snacka om de så vet ja att dom själv inte är ett dugg bättre..
Dom har gjort exakt samma sak, men de är tydligen en helt annan sak.
De finns alltid bortförklaringar eller förklaringar varför man gjorde som man gjorde.
Är nog hur många som helst som vet med sig att man inte är "trogen" i sitt förhållande.
Behöver inte vaara sex.. Sms,mejl,facebook osv osv osv.

Men är du helt felfri och inte gjort något liknande alls så har du all rätt i världen att hata mig.
Absolut..
Annars tycker ja bara folk kan vara tysta!!


Kommentarer
Postat av: emelie

Helt rätt syster! Finns en förmåga att döma i hofors, men de folket inte vet är att dom är drabbade av samma sak eller gjprt liknande själv. Mem de är lättare att döma än att bli dömd själv!

2011-03-17 @ 19:46:44
Postat av: TB

Finns en hel del jag skulle vilja skriva nu...

2011-03-17 @ 20:07:06
Postat av: Anonym

Men snälla, hur kan du skriva i din blogg och klaga om att folk dömer dig?

2011-03-17 @ 20:25:38
Postat av: Anonym

Herregud du är ju helt blåst!

2011-03-17 @ 20:51:30
Postat av: Johanna

Dumt kanske att sätta sig i en Svensson sits när man inte är säker på sitt förhållande, tråkigt för alla parter, men det är bara resa sig upp igen och gå vidare...

2011-03-17 @ 21:15:38
Postat av: Färna

"Every time someone hates on you it's just a cry for help"

2011-03-17 @ 21:17:18
URL: http://Bloppan.tk
Postat av: Anonym

Med tanke på vad du har gjort är det inte så konstigt att du blir "dömd". Oavsett bostadsort hade det högst troligen skett. Det är heller inte konstigt att folk har åsikter och kommenterar eftersom du själv delar med dig av dina tankar/känslor osv här på bloggen. Det är en av sidorna med att blogga öppet om sitt liv - det kommer liksom att leda till att folk har åsikter. Om du tycker att något är för privat, BLOGGA INTE om det då för 17. Behåll för dig själv och dem det berör. Sen kan jag tillägg att min erfarenhet är att de som har åsikten typ "här Hofors kan man inte göra någonting utan att folk ska snacka" & "typiskt Hofors osv" är de som själva snackar mest. Övriga har inte tid att bry sig.



Förslagsvis:

- Sluta bry dig om vad alla andra tycker och tänker. Det är väl trots inte det som är viktigt i den här situationen?

- Ta en allvarlig funderare på vad som är privat & inte. Och om du inte vill ha folks åsikter - ventilera det inte på din blogg.

2011-03-18 @ 01:58:15
Postat av: Madde

Håller faktiskt med föregående talare...

Jag tror också att man kan "välja" lite själv (inte jämt, men ofta) vad folket ska snacka om..



Men sedan har jag en åsikt angående alla som kommenterar. Varför inte skriva vem som kommenterar?! Om man har en åsik om Erica, varför inte säga de till henne?



Ja, visst det du har gjort Erica är oacceptabelt, fruktansvärt! Finns det nå värre än otrohet..? Och den jag lider mest med är Andreas och Nelly. Jag tvivlar inte på att du också mår dåligt, konstigt vore det annars. Men jag hoppas att du lär dig av dina misstag för ingen är värd att bli bedragen och allra minst Andreas.

Sköt om er!

2011-03-18 @ 09:11:36
Postat av: Anonym

Det du och Kent gjort mot era familjer är det värsta jag har hört!!!

2011-03-18 @ 14:27:34
Postat av: Anna

Som du säger Erica, ingen är felfri och vi alla har gjort misstag. Men du har ett destruktivt beteende och verkar inte förstå vilken kaos du och "han" har ställt till med? Kan du försöka sätta dig in i hur de drabbade känner? Jag förstår inte ens varför man har en blogg när man är småbarnsmamma, där man endast pratar om sin vikt och gnäller om skit saker hit&dit? Ska inte du vara vuxen nu och med de ha ett vuxet tänk? Om jag gör ett misstag, då tar jag tag i mig själv och ser till att aldrig göra om det! Och speciellt när man blir äldre och vill ha ett bra och anständigt liv..!? Eftersom Hofors är så pass litet så har jag mycket god erfarenhet av hur det kan pratas när man har varit med om någonting,men de får man väl kanske ta då? Inte ställa sig och peka på ALLA andra. DU lär ju ta reda på DIN skit nu. Du har en förmåga att vrida saker så att det som du gjort, ja men de har någon annan gjort myyycket värre.! Det som du gjort är bland det elakaste jag hört någon gjort mot sin sambo, I VÅRAN ålder. Jag hoppas att du har brännt din sista bro nu!

2011-03-18 @ 15:12:33
Postat av: En till Anna.

Håller helt med "Anna". Kunde inte skriva det bättre själv. Jag tycker så otroligt synd om dem runt omkring dig, särskilt Andreas och Nelly. Jag försöker tänka mig in i hur jag skulle känna om min sambo svikit mig så som du har svikit din och jag kan inte föreställa mig hur otroligt "trampad och spottad på" jag skulle känna mig. Har man behov av att vara med andra så ska man inte vara tillsammans med någon, då ska man vara själv... och har man kille så gör man slut innan. Det handlar om respekt, Erica. Respekt... ska det vara så svårt.

2011-03-18 @ 18:23:01
Postat av: Anonym

det säger en hel del om dig om du tror att ALLA andra gjort eller varit med om ngt liknande i Hofors... tomtar på loftet, eller vet du allt om alla människor här?? Och varför ska man skriva vem man är som lämnar kommentarer här och "våga" stå för vad man tycker när du själv väljer just denna plats att utelämna dig och övriga inblandade, på INTERNET...

2011-03-18 @ 18:53:34
Postat av: Anonym

"Många är snabb att påpeka va som är rätt och fel, även fast dom inte har en aning"...

De allra flesta normalbegåvade människorna vet nog hur FEL det är att göra som du gjort... Men du hör nog inte till de normalbegåvade människorna...

Stackars,patetiska,bekräftelsetorsk...

2011-03-18 @ 19:20:04
Postat av: Petra

Jag tycker också otrohet är fel men man kan ju fråga sej vad folk vill åstadkomma med att skriva ner sitt gift? Jag tror nog Erica mår tillräckligt dåligt men ändå ska ni stå där och putta ner henne för kanten. Rannsaka er själv istället om ni är så jävla bra människor.

2011-03-19 @ 06:10:52
Postat av: Mathilda

Jag förstår inte varför alla är så sjukt engagerade? Erica, skit i bloggen. Du behöver inte försvara dig eller bli arg över vad alla andra tycker. Att du skriver ner dina tankar gör bara saken värre. Iaf öppet så alla kan läsa. Fokusera på det som är viktigt i ditt liv istället. Det känns som om att bloggen kommer på sista plats i en sådan här soppa.



Och ni andra. Jag förstår att det är roligt att gotta sig i andra olyckor, spec när dom skriver om det på sin blogg. Alla har åsikter. Alla får säga vad dom tycker. Men det här har blivit ett riktigt klotterplank och det borde väl räcka nu?



Alla vet att otrohet är fel.

2011-03-19 @ 10:05:40
URL: http://martamathilda.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hur kan man ens tycka någonting om att folk har åsikter efter att man har gjort som du erika? Förstår väl vilket pucko som helst att folk blir upprörda när du skriver om högst privata saker i din blogg, vem gör sånt? Andreas som ändå verkar vara en mogen och bra kille måste skämmas nå fruktansvärt över att du lämmnar ut erat privatliv som du gör. Jag tycker att din största uppgift här i livet är att SLUTA TÄNKA PÅ DIG SJÄLV!! Man leker bara med elden EN gång, sen lär man sig. Det är ett under att du kommit undan med allt du gjort.

2011-03-19 @ 10:27:32
Postat av: Paulina

Jag orka inte ens läsa alla kommentarer, ja du har gjort fel tydligen och du har valt att blogga om det tydligen. Men kanske valde du att blogga just för att du bor på liten ort men sen kanske du bloggade mera om hur synd det är om dig men det skulle jag nog också tycka när alla avskyr mig för de jag gjort.

Läste någon kommentar om att vara vuxen, vem bestämmer när man är vuxen? Efter 18 enligt svensk lag. Vem bestämmer att det inte är sk vuxet beteende. Att vara otrogen är väl inte okej i någon ålder.

Och sen så skriver många de du gjort mot Nelly. De fattar ja inte riktigt. Ja du må varit självisk men jag tvivlar inte en sekund på din kärlek till din dotter och jag är säker på att de ingår i det sk vuxna beteendet som små stads folket snackar om att både du och Andreas kommer göra ert bästa för att hålla Nelly utanför det här. Och du kommer göra de bästa för att skydda henne. Det är ju trotts allt inte henne du varit otrogen mot.

Alla kommer ha åsikter och säga skit om detta men gjort är gjort.

Stå på dig och kämpa på och lägg din energi på att lösa det här för dig och dom du älskar. Och skit i vad små folket tänker och tycker.

De kunde ju vart värre..... Du kunde ju vart otrogen och varit bosatt i Japan.....

2011-03-19 @ 13:14:49
Postat av: Dessutom

Sen vet väl alla kanske inte hela sannigen heller, som tex hur du och Andreas träffades. Eller hans eller dina känslor. Låt inte människor gotta sig mera.

Alla gör misstag. Men det är hur man löser det som är viktigt. Mår inte du bra kan inte dom du älskar må bra heller. Ta reda på vad du vill och försök göra det bästa utav det.

2011-03-19 @ 13:30:05
Postat av: Elin

varför sitter folk och kommenterar utan att våga skriva dit sitt namn? fine hela Hofors tycker det dom gjort är fel.. vi är inte mer än människor, man lär så länge man lever - och man kan inte rå över sina känslor!! jag skulle kunna rada upp en hel hög med namn på folk som tydligt gått över gränsen, trots att dom har barn och familj!! Så varför är just Erica& Kent så jävla hemska?

2011-03-19 @ 16:00:58
Postat av: Marcus

Är det inte hemskt att ljuga för sin sambo? Är det inte hemskt att var otrogen? Är inte otrohet något jäkligt egoistiskt? För man tänker knappast på någon annan än sig själv när man väljer att vara otrogen. Sen att ventilera sig i en blogg är kanske inte så smart. Det finns andra saker som bör prioriteras, anser jag.

Sen tycker jag även att en hel del här kastar all skit på Erica, glöm inte att det krävs två stycken för att dansa tango.

2011-03-19 @ 16:28:35
Postat av: Anna

Det är inte första gången du varit otrogen Erica i detta förhållandet eller tidigare förhållanden. Dessa handlingar är rena egoismen och ett tydligt tecken på bekräftelsebehov.. Så man blev inte förvånad när man fick höra detta.. Starkt jobbat!

2011-03-19 @ 19:45:39
Postat av: Elin

Absolut Marcus det är otroligt hemskt att göra nå sånt, men det jag undra va varför just dom är så mkt värre än när andra gör det...

2011-03-19 @ 21:25:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0