Svar!

Det är inte alls konstigt att du är rädd att bli tjock. De flesta människor drömmer knappast om att bli överviktiga. Delvis på grund av att man vet om föraktet som riktas mot överviktiga. Delvis för att man är "ful" som tjock, men också på grund av praktiska och hälsoskäl. Så, du är inte mer än människa. Alla är rädd för att råka ut för något. Personligen är jag mer rädd för att bli handikappad än att fortsätta vara tjock. Men vi är alla olika.

SVar :

Ärligt så är jag väll mest rädd om kroppen.

Men eftersom jag tycker de är grymt jobbigt att gå och bära Nelly som nu väger 11 kg så skulle jg inte orka med mig själv om jag gick upp 11 kg. Alltskullenog bli så mycket jobbigare då. Som du säger : Hälsosjäl.

Men sanningen är väll att jag är väldigt utseendefixerad av kroppar.

Och Jag har tydligen väldigt konstig syn på kroppar

Men de får jag väll stå för ...

Jag tycker vältränade smala kroppar är gryyyymt snyggt , och vissa tycker nå helt annat.

Och JAAA jag är nog lite besatt av de med! ;) hahah!!!

 

Ha en bra dag!!!




Kommentarer
Postat av: Jag igen

Hej igen!

Egentligen är du inte ett dugg konstig. Vi matas dagligen med reklamkampanjer, snygga kroppar i tv, på reklampelare, i tidningar osv. Det är på bilagan näst intill dagligen hur man på endast 2 veckor får magrutor (det roliga är att det verkar inte vara skillnad på vad man har för utgångsläge). Reklam och ideal påverkar, och du är inte ensam om att vara påverkad. Samtidigt är det "fult" att ha åsikter som att det är fult att vara tjock, eller att man tycker typ victoria beckham har snygg kropp. Det är på något sätt inte accepterat i samhället. Iaf inte att visa det öppet. Men, om du läser på kommentarerna på exempelvis aftonbladets hemsida under en artikel om någon överviktig så ser du hur många det är som faktiskt tycker illa om övervikt och dessutom är elaka när de uttrycker sig. Det är lite som att alla vet att det inte är ok att supa sig full på julafton för att det finns barn omkring. Men många, gör det iaf. Man säger en sak, för att det är så det "ska vara", och det är inte säkert att det faktiskt är så man tycker och känner. Att du känner dig attackerad av det kroppsideal du tycker är snyggt är för att du går emot det som är allmänt accepterat. De är helt enkelt "för smala". På samma sätt skulle en person bli kritiserad om de älskade riktigt tjocka individer och talade om det.



Detta är bara hur jag tror att det funkar. Men det känns logiskt. Vad tror du?



Ha det bra

2010-12-08 @ 22:02:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0