Kroppen efter två barn

Jag är lite chockad över vad som händer och inte händer med kroppen när man är gravid ...
Tänk va sjukt att de skapas ett liv inom en .. En liten bebis, en människa..
Helt sjukt :)

Jag har alltid trott att om man äter onyttigt och inte tränar så blir man smällfet på en dag.. Kanske inte exakt så men typ :)
Med Nelly tyckte jag att ja va aktiv och höll igång och försöka tänka på vad jag åt .. Jag vägde in mig på 69 kg med henne och jag avsluta typ på 88 kg ...
Jag vet att jag kämpa och kämpa med att gå ner i vikt efter den graviditeten .. Jag har ingen aning om hur lång tid de tog men jag va i jäkligt bra form när ja va som bäst:) sprang milen på under 50 min osv osv :)
Nu med Noel vägde jag in mig på 71.. Jag vägde iofs in mig 3 veckor senare med han och ja mådde sjukt illa i början så ja åt och ja åt och jag åt lite till ..
På förlossningen vägde ja mig i brist på annat och då vägde jag 77 kg ..
Jag kan inte fatta de .. Då jag äter onyttigt varje dag och ja bara tar promenader i slutet av graviditeten.. Jag skojar inte men ja åt kakor, godis, glass, chips, onyttig mat, pannkaka osv osv ..
Nu efter graviditeten är de helt sjukt hur kroppen återhämtar sig ..
Jag vägde mig idag på BVC och vågen visa 69 kg ...
Men muskler väger ju mer än fett och de känns som ja inte har en ända muskel kvar på kroppen men ändå .. De är ändå rätt bra av kroppen .. För jag äter fortfarande allt jag kommer över .. Jag är hungrig konstant ..
Jag ammar men vet inte om min hunger beror på de ..
Och jag kan inte vara hungrig så jag äter :)
Kommer bli jobbigt när jag bestämmer mig för att sluta med godsaker i veckorna nu när de har gått så lång tid .. Men känner att jag inte är redo för de än :) hahah så jag väntar liiite till :)
Jag har även tagit lite mått för någon dag sen .. Men jag ska avvakta med träning ett litet tag till , jag fortsätter med mina promenader sen är de dax att börja ta tag i kroppen och försöka få tillbaka lite muskler så man slipper vara lös och dallrig:) vem vill vara de liksom .. Borde kanske knäppa lite före och efterbilder men de hinns med de med ...

Men som sagt !!
Helt sjukt vad kroppen klarar egentligen !
Jag är imponerad !!!

Första och typ sista bilden på gravidmagen :)


Kommentarer
Postat av: Lisa Greis

Så galet snygg Erica! Jag är så orolig att kroppen förfaller nu under graviditeten, jag hoppas min kropp återhämtar sig

2013-06-25 @ 23:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0