Svar på kommentar ...

 
Undrar bara.... Om: Lördag ..
Är det verkligen så bra för de lilla fostret i magen att träna som du gör just nu??
De tror inte jag i af...
Hur som, lycka till med bullen i ugnen :)
 
Hej ..
Vad jag läst och fått reda på så är de absolut inte skadligt för fostret att träna när man är gravid..
De gör nog mer nytta än onytta anser jag ..
Dels blir förlossningen lättare för musklerna har vart aktiverade och sen mår man bra av att träna och röra på sig .
Skulle jag känna att något gör ont eller att de känns konstigt så slutar jag självklart direkt, skulle aldrig utsätta fostret för skada .
Men graviditet är ingen sjukdom eller skada och man ska försöka leva på som vanligt.
Tror inte att jag eller fostret skulle må mycket bättre av att bara ligga hemma på soffan :)
Sen känner jag väll också att de blir en lättare resa att komma tillbaka efterförlossningen om man håller igång istället för att lägga av med de mesta.
Men jag tränar inte för att inte bli tjock!!!
För tjock vet ja att man blir men de finns att gå upp 10 kilo för man är gravid och 30 för man slutar att röra på sig och äter för 17 st ...:)
Så länge jag mår bra och kan så tänker jag hålla igång :)

Kommentarer
Postat av: Cissi

Helt Ok, Erica!
När det inte gååår längre så är det ju naturligt ;-)

Vet en mamma som sprang Hammardammen
när hon var i 9:onde månaden, jag sprang bredvid!
O de và en frisk o hel unge som kom ut!

Fler gravida borde röra sig mer!
Jag fick bara krämpor under mina graviditeter så jag la av
Motion o blev tjock....men nu äntligen är kilorna väck!

Lycka till m din graviditet! :-)

2013-01-15 @ 07:35:15
Postat av: Anonym

Det är precis som du skriver Erica!! Bara att träna på så länge det känns bra för dig! :) lycka till! /anna

2013-01-15 @ 09:13:11
Postat av: Anonym

Glömde en sak! Typ innebandy och annan Sånn sport ska man ju inte hålla på med! Med tanke för slag/stötar mot magen.. Annars är de ju som sagt bara o träna på så länge man orkar och vill och det känns bra :)

2013-01-15 @ 09:50:52
Postat av: Ida

Intämmer helt med dig Erica, och du och jag som är PTn borde ju veta! Och får man foglossning och inte kan eller springa ska man cykla, har jag hört :)

2013-01-15 @ 12:00:39
Postat av: undrar bara..

Jo men de va inte så jag menade, att du sulle ligga på soffan!! :)
Jättebra att du rör på dej..men kanske promenader skulle räcka?? ;)
Men de känner du själv, huvudsaken ni mår bra :)

2013-01-22 @ 05:19:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0