Förlossningen

Tänkte skriva lite om förlossningen nu medans prinsessan sover..

Jag vakna på Söndag morgon den 7 juni och hade ont i magen.. Jag väckte Andreasoch sa att jag går och duschar för att se om smärtan går bort.. Men de gjorde den inte..
Börja klockan värkarna men fick de inte att stämma tyckte ja.. För de va 3 muin mellan varje värk och dom höll i sig i cirka 30-40 sekunder.. Shiit tänkte jag om detta är förvärkar då dör jag .. Så jag bestämmde mig hemma att jag vill då ha ryggmärgsbedövning..Ringde till förslossningen som sa att de va förvärkar..
Tillslut vid sju fick Andreas nog och ringde förlossningen och sa att vi kommer in..
Vi va helt inställda på att få åka hem igen men då skulle vi juh veta att de vara va förvärkar..
KOmmer till förlossningen.. Tar inte ens med väskan upp för JAG är så säker att vi får åka hem...

07.45 Skriver in oss på förlossningen...Då jag blir undersökt får jag veta att jag är öppen 7 cm.. Jaha tänkte ja då får jag juh inte åka hem..
Öppen 7 cm och har haft värkar i cirka 3 timmar..då tänkte ja att detta kommer gå fort..
Sen fick jag lustgas och ja va lättad att jag inte ens behövde tänka på nån spruta för klara mig bra med lustgas.. :)

10.40 går vattnet..Dock på ett väldigt konstigt sätt.. De kommer ut som en ballong.. Jag skriker till andreas att han måste trycka på knappen så personalen kommer för huvudet är i blöjan.. (Tror ja)men de va vattnet som gick.. Gick inte hål på de..???? Visste inte ens att de kunde bli så..

Sen sjönk tydligen hjärtljudet och återhämta sig inte så dom kallar in en läkare... Som bestämmer för att dom måste avsluta förlossningen med sugklocka... Hade de inte varit för den där jävla sugklockan hade förlossningen varit rätt behaglig.. Men när läkaren ska få in en stor metallgrej mellan benen medans man har värkar och en unge som vill ut så är de inte så himla skööönt.. men men.. .

11.14 Är hon ute.. Vår lilla prinsessa...  3500 gr och 51 cm lång,,

Såå jag ska inte gnälla att jag haft en hård och jobbig förlosnsingen.. Tycker 6 timmar räcker gått och väl..
Fats va npg bara för man va så instäldd på att de ksulle göra så jävla ont och ta lång tid som de gick bra..
Sitter med min journal.. däför jag kan tiderna.. annars hade jag aldrig kommit ihåg de.. haha...

Nu ska jag göra min prinsessa klar så ska vi gå och kolla när gudmor emma spelar boll.. Även fast vädret inte är så lockande men tösen måste få i sig lite frisk luft..

Nu ska jag fixa lite..




Kommentarer
Postat av: sanna

kuuul :)



grattis!



/Grannensnettemot ;)

2009-06-15 @ 23:46:50
URL: http://www.metrobloggen.se/sansan
Postat av: blondstar - nybliven mamma

stort grattis! :) nu har vi dom små liven hos oss.. tyckte min förlossning gick snabbt på 12,5 timme från första värk, dom sa då att de va snabbt o bra :D så kommer du med hälften :) hoppas allt går bra för er! kram

2009-06-16 @ 20:13:16
URL: http://blondstar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det du berättar om vattnet och att det inte gick som det skulle.För när själva påsen inte går sönder så man får ta hål på den så kallas det att födas med "segerhuva" och det sa dom förre i tiden ska bringade lycka och tur med sig i livet. Sen att alla kungligheter föddes på det sättet just det för lycko och turgrejen.Jag har en sjuk tur ( peppar peppar), så nu vet du vad Nelly har att vänta:) Nu vet du, super söt dotter!:)

2009-06-17 @ 00:47:14
Postat av: Frida

Ja, du hade gudomlig förlossning jämfört med min! Själv låg jag i 27 timmar! Inte de roligaste... :)

2009-06-17 @ 13:49:04
URL: http://jacksonfrida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0