Skruttan!

Jag förstår itne av de blivet med lillskruttan.. Varje kväll eller varje och varje detta är tredje kvällen..
Hon är verkligen otröstlig.. Hon blir tyst kortare stunder sen skriker hon tills hon itne får någon luft..
Gör så ont i mig när hon är ledsen och jag kan itne göra något..Spelar ingen roll.. Som tur är när hon väl somnar så sover hon..Idag vakna vi klockan 11 .. Så vi får juh sova men förstår inte varöfr hon är så ledsen..Måste nästan vara magknip.. Men samma tid varje kväll??

Ja jag vet då inte..!

Nu är Andreas ute med henne i vagnen.. Jag kan inte slappna av..
Sitter och undrar om hon skriker eller inte.. Men men de är min huvudvärk..

GO natt sverige!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Freja var också så när hon var några veckor gammal. Alltid på kvällarna. Vi gav henne Minifoam och då blev det bättre. Prata med bvc och hör vad de säger. Minifoam är iaf ingen fara att ta, även om det inte skulle vara magknip så det är ju värt att testa.

2009-07-08 @ 22:34:57
URL: http://rocksan.blogg.se/
Postat av: Sanna

De köper man på apoteket. Jag tror man får fråga efter dem i disken för de står nog i kylskåpet. Har för mig att de kostar 40-50 spänn. Jag droppade dem direkt i munnen på Freja, var mkt lättare än att krångla med en sked. Vi gav innan varje gång jag ammade i typ tre dagar, sedan efter det gav vi bara på eftermiddag och kväll för att sedan bara ge vid behov.

2009-07-08 @ 22:45:53
Postat av: sofie

Håller med föregående talare..det är helt klart värt ett försök, de flesta barn får under någon period när dom är sådär små använda minifoam..o ja,man måste fråga efter dom vid disken på apoteket:) Lycka till!

2009-07-09 @ 14:00:47
URL: http://melvin2005smamma.blogg.se/
Postat av: Ingela

Nova fick oxå Minifom när hon var liten. Hon var så glupsk när hon åt så hon fick väl i sig en massa luft vilket resulterade i magknip... =( Men jag har för mig att dom var lite dyrare.., men priset spelar ingen roll bara ens barn mår bra och inte har ont! Kram!

2009-07-09 @ 20:12:53
Postat av: Ingela

Det finns något som kallas "Det Universiella Bebisspråket" (Dunstan Baby Language) där man kan höra skillnad på bebisars skrik/gråt (mellan 0-3 månader). Det tar ett tag att lära sig att höra skillnad på olika sorters skrik/gråt, men när man gör det så funkar det i 9 fall av 10! Neh=Hungrig, Owh=Trött, Heh=Obehag, Eair=Gaser, Eh=Rapa. Helt super när man lärt sig!

2009-07-09 @ 21:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0