Orka?? !!

Vet inte varför jag beslutar mig för att skriva av mig lite här..Men nu blir de så..

Under min gravidetet så mådde jag otroligt dåligt av att gå upp i vikt.. Självklart förstår väll jag också att man går upp i vikt och så men jag tyckte de va mer psykiskt jobbigt än fysiskt.. Jag har alltid haft en rädsla för att bli tjock..Och ja jag vet man blir inte tjock på de sättet men ändå...
Nu efter får jag sån träningsångest eller vad man ska kalla de..
Tränar jag inte mår jag fruktansvärt dåligt och ligger typ på soffan eller i sängen och gråter...Varför träna jag inte..?? Jag vet också att träning inte ska vara ett MÅSTE.. man ska göra de för man vill och för att må bra..
Men för mig blir de nå annat..Och jag vill inte ha de så..
Idag är de springning med innebandyn och jag känner mig inge pigg..Håller på bli sjuk..Ja de är väll bara stå över träningen då..
Ja om de vore så enkelt..Inom mig skriker en känsla..De trycker i bröstet och jag får panik..Jag måste juh träna..så är de bara..Men jag vet med mig själv att man inte ska träna om man känner sig hängig..
Men då känner jag att de är lika bra att gå och träna så slipper jag ligga och må dåligt över att jag inte träna.. Ligga på sängen och må dåligt och känna de bara skriker inom mig...Att man heller mår dåligt för att man har tränat..

Jag skulle göra allt i världe för att slippa detta..De är verkligen skit jobbigt..Ja men gör si gör så säger många.men de är inte så enkelt..för hur jag än gör så blir de att jag måste träna..

Ja ja nog om detta.!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Träna på du tjejen, MEN lyssna på din kropp!!

2009-08-04 @ 12:16:40
Postat av: Sofie P

Ville bara säga att jag förstår precis. Fast då är jag inte det som tränade som dig o var lika smal som dig. Men känner precis samma som dig. Mer jobbigt psykiskt att gå upp/gått upp i vikt än fysiskt. Jobbigt att du känner som du känner. Men träna på du, bara du mår bra! Och skit i vad andra säger..

2009-08-04 @ 20:37:56
URL: http://www.blippblupp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0